business intelligence בינה עסקית כבר לא רק עבור החברות הגדולות. רוצה לנתח את המידע בחברה שלך? רוצה לפעול על בסיס מידע ולא תחושת בטן? אז קרא את הפוסט

הטענה השגויה הראשונה : קיים שוני בסיסי בין חברות גדולות לחברות קטנות בתחום המידע וקבלת ההחלטות (business intelligence) , לחברות גדולות יש ולקטנות אין
כיוון שהתהליך והכלים יקרים מידי לחברה SMB. 

הטענה השגויה השניה: חברה קטנה SMB לא זקוקה ל business intelligence כיוון שיש מעט נתונים לנתח ואין להן כוח אדם מתאים.

business intelligence img

 

חברות גדולות הן עתירות מערכות , כוח אדם, מורכבות ו…תקציב . כמות המידע הזורם במערכת של חברות גדולות היא אדירה ויש צורך בצבא קטן כדי שיתחזק את המערכות וינתח את הצרכים. 
מסיבה זו הכלים ( business intelligence ) שפותחו יועדו לחברות גדולות הינם פלטפורמות לפיתוח של דוחות, מדדים, השוואות ולוח מכוונים. עצם רכישת הכלים מהווה רק את ירית הפתיחה בפרויקט ארוך ויקר של אפיון צרכים ומימוש. שלא לדבר על הצורך ברכישת חומרה חזקה ורכישת שעות או הגדלת צוות מערכות המידע בארגון.

כל אלו לא מאפשרים לחברה קטנה/בינונית דריסת רגל כיוון שגם אם החליט המנכ"ל (הסופר מודרני)  של חברה קטנה לרכוש מערכת כזו מיד הוא מגלה שאין לו את המשאבים לפתח את הצרכים שלו.

אבל מה אם נגיד לכם שיש "יתרון לקוטן" ? 
נגלה לכם סוד להיות קטן בתחום של ניתוח מערכות מידע זה בעצם יתרון ענק ובתחום ה BI business intelligence עוד יותר.
קטן מתרגם ל:

  • מקורות מידע: מספר קטן של מקורות מידע . בדרך כלל ERP אולי במקרים מיוחדים CRM .
  • כמות מידע קטנה המאפשרת עיבוד מהיר.
  • חומרה זולה: אין צורך בחומרה יקרה לעיבוד הנתונים.
  • גנריות – כיוון שלחברה קטנה אין תקציב פיתוח ומנהלי החברה עסוקים בעיקר בתפעול החברה השוטף עושים שימוש בתכונות הקיימות של מערכות שנרכשו ולכן קל יחסית לבצע ניתוח דומה לחברות דומות.

 

ב Inflow הבנו את היתרון ש "בלהיות קטן" והגענו למסקנה שהצרכים של חברה קטנה שונים מהותית משל חברה גדולה. חברה קטנה בעצם זקוקה לגורם שיכוון אותה ויעזור לה לנתח את הארגון כיוון שאין גורם מקצועי שזהו ייעודו.  

Business Intelligence pic

אז איזו חברה אתם?

בישראל קיימים כ 400 אלף חברות קטנות/בינוניות. רובן הגדול אינו עושה שימוש בכלי business intelligence . מה שמשאיר אותן מאחור ביחס למתחרים. ההבדל המשמעותי ביותר בין עסק מצליח לעסק מפסיד הוא היכולת של מנהלי החברה להבין את המתרחש בזמן אמת ולהגיב, כמו כן לנתח את המצב הקיים ולקבל החלטות מושכלות על בסיס הנתונים. חברה אשר נמנעת מלנתח את הנתונים שברשותה בעצם לא מונעת ע"י ה "אמת" אלא ע"י חלקי מידע שעלולים אף להכשיל את המנהל. 

התהליכים עסקיים המתרחשים בהן ברוב המקרים אינו נובע מחשיבה ותכנון של בעל מקצוע 
כי אם על פי ההיגיון של בעל העסק שבמרבית המקרים מומחה בתחומו אך בכל הקשור בניהול תהליכים יעילים ונכונים לוקה בחסר.

בעל עסק עושה שימוש רב במיקור חוץ בתחומים כגון:
ראיית חשבון, עריכת דין, תמיכה במחשבים , מרכזייה , ביצוע השיווק וכו'
אך בתחומים הפנימיים, קרי, התהליכים על פי הם מתנהל העסק כגון:

  • החלטה על אופן רכישת לקוחות חדשים
  • ניהול הלקוחות – רישום , מעקב , תיעוד.
  • ניהול החשבונאות והגבייה
  • ניהול המלאי
  • האצלת סמכויות

בעל העסק פועל על בסיס הידע האישי שלו ובוחר שלא ללמוד מניסיונם של אחרים.ככל שהעסק קטן יותר וצומח עסוק הבעלים בניהול השוטף של היום יום ואינו עוצר לבצע חשיבה על תהליך יעיל לביצוע הפעולות הנ"ל.

בשלב מסוים מגיע בעל העסק לנקודת החלטה:

החלטה להישאר עסק קטן: 
הבעלים מקבל החלטה להישאר עסק קטן . הבעלים יודע את מגבלותיו ורצונותיו . הוא אינו יכול לנהל עוד תהליכים כגון:
גידול בלקוחות, מתן שירות לקוחות, נפח עבודה, כמות עסקאות פתוחות, גבייה …מעבר למחזור הקיים ומחליט לעצור.
המבנה מאוד ריכוזי ועוד עבודה ללא שינויים במבנה הארגוני משמע יותר עבודה שלו. בדרך כלל העסק אינו מנוהל באופן מאורגן ומסודר ואינו עובד עם מערכות מידע. אך כיוון שאינו מתכנן גדילה הוא "מסתדר".


צמיחה ללא ניהול
:
השיווק מצליח , הבעלים מקבל עבודה ללא התחשבות במבנה , עם הזמן (במידה והעסק מצליח) העסק גדל,  אך תשתיות העסק לא מתאימות לכמות התהליכים הלא יעילים. 
כיוון שלא בוצע בהם ניתוח מעמיק של ה "אופן הנכון והיעיל ביותר" בשלב זה העסק מתחיל להיפגע הלקוחות לא מקבלים שירות, המוצרים לא מסופקים בזמן , הבעלים מרגיש ש "כל העולם על ראשו". 
הבעלים לא מנסה לשנות תפיסה , הלחץ גובר ועם הזמן העסק נתקע ועלול אף לקרוס.

צמיחה עם ניהול:
השיווק מצליח , הבעלים מקבל עבודה ללא התחשבות במבנה , 
עם הזמן (במידה והעסק מצליח) העסק גדל. הבעלים מבין שכעת המשחק השתנה וכי יש צורך לבצע את השינוי בתשתיות ובדרך הפעולה ומבקש ייעוץ עסקי . 
היועץ מבצע ניתוח של העסק יחד עם הבעלים .ניתוח כלכלי, ניתוח שיווקי וכמובן ניתוח תהליכי עבודה ויחד מגבשים תוכנית עבודה לצמיחה מדורגת. אין ספק שיש צורך לבצע שינוי תפיסה מחשבתי אצל ההנהלה כיוון שבשלב זה יש צורך לבצע תהליכים מסודרים, מובנים.  פיזור אחריות קרי לסמוך על הסובבים ועוד…

אופטימיזציה בעסקים מנוהלים:
ישנם כמובן יוצאים מהכלל , אילו שיש להם כישרון מובנה לניהול תהליכים והיכולת להנהיג 
ולסמוך על העובדים ואז העסק יכול לפרוח באופן טבעי וללא עזרה חיצונית. 
לעיתים גם עסק מסוג זה ראוי שיבצע ניתוח עסקי זאת על מנת "לכוונן" את התהליכים זאת על מנת להביא אותם לאופטימיזציה מיטבית. 
בשלב זה בדרך כלל העסק יבקש להכניס אוטומציה לדוחות ניהוליים ( business-intelligence ) , לנהל על פי תקציב ויעדים , לקבל חיווי ממערכת מידע על חריגים וכו'.

חברה קטנה לא זקוקה לפלטפורמה היא זקוקה לשותף עסקי בעל ניסיון להגדרת התהליכים העסקיים ולאחר מכן מימושם בכלים טכנולוגיים . Inflow רוצה לעזור לך לבצע תהליך בינה עסקית (לינק) BI business-intelligence מלא. במחיר שפוי מצד אחד ובהחזר השקעה חיובי מאוד.

חברת Inflow מתמחה באפיון ופיתוח בינה עסקית לצרכי הלקוח, הכלים שאנו מפתחים מתאימים לחברות קטנות ובינוניות המעוניינות בפתרון business intelligence BI, אך אינן מעוניינות / מסוגלות בהשקעה מסיבית בתוכנות או כלים "כבדים" ויקרים הקיימים היום בשוק. התוצרים של תהליך ה-BI  business intelligence והכלים הטכנולוגיים מסייעים למנהל לזהות מגמות שונות בהתנהלות החברה ומשמשים ככלי עזר ממדרגה ראשונה בקבלת החלטות. חברת inflow אינה עוד חברת תוכנה הבאה למכור רישיונות, אלא חברה אשר שמה לה למטרה לעזור ללקוח להתייעל ובסופו של דבר לחסוך כסף.